Απορροφήστε όλα τα θρεπτικά συστατικά των τροφών

Απορροφήστε όλα τα θρεπτικά συστατικά των τροφών

Οι τροφές περιέχουν θρεπτικά συστατικά τα οποία όμως δεν απορροφά αμέσως ο οργανισμός μας. Η ποσότητα των θρεπτικών συστατικών που προσλαμβάνουμε λέγεται βιοδιαθεσιμότητα, η οποία καθορίζεται από την ποσότητα του συστατικού που απορροφάται. Όσο μεγαλύτερη ποσότητα τροφών πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά καταναλώνουμε τόσο μεγαλύτερα οφέλη θα αποκομίσουμε λένε οι ειδικοί. Υπάρχουν όμως 4 απλές κινήσεις που μπορείτε να κάνετε για να απορροφήσει ο οργανισμός σας το maximum των θρεπτικών συστατικών ορισμένων τροφών.

Βάλτε στο φαγητό σας πιπέρι

Στο μαύρο πιπέρι υπάρχει το συστατικό πιπερίνη που έχει την ιδιότητα να αυξάνει τη βιοδιαθεσιμότητα πολλών θρεπτικών συστατικών. Βελτιώνει την πεπτική λειτουργία και διεγείρει τα ένζυμα της πέψης με αποτέλεσμα να απορροφάμε περισσότερα θρεπτικά συστατικά από τις τροφές. Προσθέστε λοιπόν στα φαγητά σας μαύρο πιπέρι αλλά με μέτρο ιδιαίτερα αν έχετε ευαίσθητο στομάχι.

Τρώτε πιο συχνά ωμές τροφές

Οι ωμές τροφές είναι πλούσιες σε πρωτεΐνες πολλές από τις οποίες ωστόσο καταστρέφονται μετά τους 45 βαθμούς Κελσίου. Όταν λοιπόν καταναλώνουμε ωμές τροφές ο οργανισμός απορροφά όλα τα θρεπτικά συστατικά, τα μέταλλα και τις πρωτεΐνες που περιέχουν, αλλά κερδίζουμε και αντιοξειδωτικές ουσίες που «μάχονται» τις ελεύθερες ρίζες οι οποίες βλάπτουν τον οργανισμό προκαλώντας πρόωρη γήρανση. Επιπλέον τα αντιοξειδωτικά προστατεύουν το δέρμα. Αν για παράδειγμα βράσετε τα λαχανικά χάνουν σχεδόν όλες τις αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες. Τέλος τα καρότα και το σπανάκι μπορούν να αποδώσουν στον οργανισμό μεγαλύτερη ποσότητα θρεπτικών συστατικών αν τα μαγειρέψουμε στον ατμό.

Προσθέστε στη σαλάτα σας λάδι

Τα πορτοκαλί φρούτα, τα λαχανικά και αυτά που έχουν κόκκινο, κίτρινο και πράσινο χρώμα περιέχουν καροτενοειδή. Τα καροτενοειδή έχουν β-καροτίνη, λουτείνη αλλά και αντιοξειδωτική δράση που βοηθούν τον οργανισμό σε ότι αφορά τις ελεύθερες ρίζες. Τα καροτενοειδή είναι λιποδιαλυτά, απορροφώνται δηλαδή καλύτερα διαλυμένα με τη βοήθεια του λίπος του φαγητού που τρώμε. Αν θέλουμε λοιπόν να προσλαμβάνουμε όλα τα θρεπτικά συστατικά των φρούτων και λαχανικών πρέπει να συνοδεύουμε τη σαλάτα μας με μια σως (π.χ. μπαλσάμικο με ελαιόλαδο) έτσι ώστε να απορροφηθεί η πλειοψηφία των καροτενοειδών.

Φάτε ένα γιαούρτι την ημέρα

Τα προϊόντα ζύμωσης (βλέπε γιαούρτι), με τα προβιοτικά που περιέχουν, δηλαδή τα "καλά" μικρόβια, βοηθούν στην πέψη και σχηματίζουν τη χρήσιμη μικροβιακή χλωρίδα του γαστρεντερικού σωλήνα προυπόθεση απαραίτητη για την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών. Ένα γιαούρτι την ημέρα λοιπόν πρέπει να βρίσκεται στη διατροφή μας.

πηγή:lifezone.gr


0 Σχόλια Σχολίασέ το