Βάρος και εγκυμοσύνη

Βάρος και εγκυμοσύνη

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, στο σώμα μας συμβαίνουν τόσες πολλές αλλαγές. Τα όργανα μας συμπιέζονται και μετακινούνται, το μωράκι συνεχώς μεγαλώνει, τα κιλάκια συσσωρεύονται… Στις μέρες μας, οι ειδικοί καταλήγουν ότι η επιτρεπόμενη αύξηση βάρους για κάθε μέλλουσα μαμά εξαρτάται από το βάρος της πριν από την εγκυμοσύνη και διαμορφώνεται ως εξής:

• αδύνατη πριν από την εγκυμοσύνη: 12-18 κιλά (τέλεια!!!!!!!!)
• κανονική πριν την εγκυμοσύνη: 11-15 κιλά
• υπέρβαρη πριν από την εγκυμοσύνη: 7-11 κιλά

Σε τι αντιστοιχεί, όμως, το βάρος αυτό που παίρνει η μέλλουσα μανούλα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;
Το τελικό βάρος του εμβρύου είναι συνήθως γύρω στα 3 – 3.5 κιλά, ενώ κατά 1 κιλό αυξάνεται συνολικά το μέγεθος της μήτρας, σε άλλο 1 κιλό αντιστοιχεί το πρήξιμο του στήθους και σε 2 περίπου κιλά ο πλακούντας και το αμνιακό υγρό. Η αύξηση στην ποσότητα του αίματος και των υγρών στο σώμα της εγκύου επιβαρύνει με ακόμα 3 περίπου κιλά το τελικό της βάρος.
Κάντε την πρόσθεση και να! 10-11 περίπου κιλά φυσιολογικής αύξησης του βάρους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Τα όποια έξτρα κιλάκια αντιστοιχούν (δυστυχώς!) σε συσσώρευση λίπους και πρωτεϊνών, καθώς υποπίπτουμε σε γλυκές (ή αλμυρές) ατασθαλίες λόγω λιγούρας!

Συμβουλές για τον έλεγχο της πρόσληψης του βάρους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης:


1. Να θυμάστε ότι το πρώτο τρίμηνο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τον έλεγχο της αύξησης του βάρους μας, καθώς πρόκειται για βάρος που επιβαρύνει το σώμα της εγκύου, χωρίς το έμβρυο να έχει ιδιαίτερες ανάγκες την περίοδο αυτή. Προσπαθούμε, λοιπόν, να πάρουμε το πολύ μέχρι δύο κιλά, για να μην κουβαλούμε περιττό βάρος μαζί με το μωρό μας.
2. Εφόσον το βάρος μας παραμένει φυσιολογικό με το τέλος του πρώτου τριμήνου, φροντίζουμε να παίρνουμε λίγο λιγότερο από μισό κιλό κάθε εβδομάδα κατά τη διάρκεια του δεύτερου και του τρίτου τριμήνου, όποτε και αυξάνονται τόσο οι διατροφικές ανάγκες όσο και το βάρος του εμβρύου.
3. Να θυμάστε, επίσης, ότι κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων τριμήνων, οι ανάγκες του εμβρύου καλύπτονται από την προσθήκη 300 περίπου θερμίδων κατά μέσο όρο στην καθημερινή σας διατροφή, που αντιστοιχούν μόνο σε:
• ένα τοστ, ή
• ένα μπολ δημητριακά με γάλα χαμηλών λιπαρών, ή
• τρία έξτρα κουταλάκια λάδι στη σαλάτα ή τα λαχανικά, ή
• μία μπάλα παγωτό, ή
• μια μπάρα σοκολάτα υγείας, ή
• 200ml σοκολατούχο γάλα, ή
• μία φρουτοσαλάτα.

Πηγή: All4mama.gr


0 Σχόλια Σχολίασέ το

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων

Ο καιρός σήμερα

Δείτε επίσης

Νταραβέρι
Μαγειρική
Υγεία, διατροφή
SexOfono
Ζώδια